Svátost biřmování
Svátost biřmování tvoří se křtem a eucharistií souhrn „svátostí uvedení do křesťanského života“, jejichž jednotu je nutno uchovávat. Je tedy třeba vysvětlovat věřícím, že tato svátost je potřebná k dovršení křestní milosti. Vždyť „svátost biřmování“ pokřtěné „dokonaleji spojuje s církví a obdařuje zvláštní silou Ducha svatého, proto jsou ještě více povinni šířit a bránit víru slovem i skutkem jako opravdoví Kristovi svědkové“.
Biřmování přináší vzrůst a prohloubení křestní milosti:
- Hlouběji nás zakořeňuje do Božího synovství, jež nám dává právo volat: „Abba, Otče“ (Řím 8,15).
- Pevněji nás spojuje s Kristem.
- Rozmnožuje v nás dary Ducha svatého.
- Dokonaleji nás spojuje s církví.
- Poskytuje nám zvláštní sílu Ducha svatého, abychom šířili a bránili víru slovem i skutkem jako opravdoví Kristovi svědkové, abychom statečně vyznávali Kristovo jméno a abychom se nikdy nestyděli za kříž.
Biřmování — stejně jako křest, jehož je dovršením — se uděluje pouze jedenkrát. Vtiskuje totiž do duše nezrušitelné duchovní znamení, „znak“; ten pak je znamením toho, že Ježíš Kristus vtiskl křesťanovi pečeť svého Ducha a přitom ho oděl mocí shůry, aby byl jeho svědkem.
Svátost biřmování může a má přijmout každý pokřtěný, který ji dosud nepřijal. Protože křest, biřmování a eucharistie tvoří jednotný celek, „věřící jsou povinni přijmout tuto svátost ve vhodnou dobu“; bez biřmování a eucharistie je totiž svátost křtu jistě platná, ale uvedení do křesťanského života zůstane nedokončené.
Souhrn
Biřmování, stejně jako křest, vtiskuje do křesťanovy duše duchovní znamení, nezrušitelnou pečeť; proto se tato svátost může přijmout jen jedenkrát za život.
V latinské církvi se tato svátost uděluje až po dosažení věku užívání rozumu a její slavení je obyčejně vyhrazeno biskupovi; tím se vyjadřuje, že tato svátost upevňuje církevní svazky.
Kandidát biřmování (biřmovanec), který dosáhl věku užívání rozumu, má vyznat víru, být ve stavu milosti, mít úmysl přijmout svátost a být připraven vzít na sebe svůj úkol Kristova učedníka a svědka ve společenství církve i v časných záležitostech.
Podstatou obřadu biřmování je pomazání posvátným křižmem na čele pokřtěného doprovázené vkládáním rukou přisluhovatele a slovy: „Accipe signaculum doni Spiritus Sancti“, „Přijmi pečeť daru Ducha svatého“.
Je-li biřmování slaveno odděleně od křtu, jeho spojení s ním je vyjádřeno kromě jiného obnovou křestních slibů.
Sedm svátostí Církve
- Sedm svátostí církve
- Svátost křtu
- Svátost biřmování
- Svátost eucharistie
- Svátost smíření
- Svátost nemocných
- Svátost kněžství
- Svátost manželství
- Informace o udělování svátostí ve farnosti
Bohoslužby
Bohoslužby od září do června
KOSTEL SVATÉHO DUCHA
Neděle - 7:00, 8:00 a 9:30
Pondělí - 8:00
Úterý - pátek - 8:00 a 17:00
Sobota - 8:00
MARIANUM
Neděle - 11:00
Pondělí, středa, pátek, sobota - 18:00
Zpověď

20 minut
před každou mší svatou
Pobožnosti
Májové pobožnosti
Pondělí a sobota - po mši svaté, která začíná v 8:00
Úterý - pátek po mši svaté, která začíná v 17:00
Májové pobožnosti v Marianu
Před každou mší, začátek v 17:20
Adorace Nejsvětější Svátosti
Každá středa 16:30 - 17:00
Pobožnost k sv. Antonínovi
Každé úterý po mši svaté, která začíná v 8.00
Křížová cesta
Každý pátek v postní době v 17:45
Pobožnost k Nejsvětějšímu Srdci Páně
1. pátek v měsíci po mši svaté, která začíná v 8:00
Fatimská pobožnost
Každý 13. den v měsíci (pouze od května do října)
- 16:15 modlitba růžence
- 17:00 mše svatá
- pobožnost a průvod
V případě, že 13. den měsíce vyjde na sobotu nebo neděli, dle ohlášek.
Korunka k Božímu milosrdenstí
Od pondělka do pátku po ranní mši svaté.
Společná modlitba růžence
Každou neděli v 9 hodin.